Persbericht: Gezellig tafelen met schrijvers en vertellers

Persbericht: Gezellig tafelen met schrijvers en vertellers

Davidsfonds organiseert 14de editie van Toast Literair

Gepubliceerd door Davidsfonds op 5 december 2023

Tijdens het weekend van 20 en 21 januari 2024 zet Davidsfonds schrijvers en vertellers in de kijker met de 14de editie van Toast Literair. Over heel Vlaanderen en Brussel organiseren Davidsfonds-vrijwilligers activiteiten die je laten kennismaken met verhalen, gedichten of schrijvers, en dat terwijl je geniet van een lekker aperitief, ontbijt of brunch. Doet dit je al watertanden?

Al 14 jaar organiseren Davidsfonds-vrijwilligers Toast Literair in heel Vlaanderen en Brussel. Dé uitgelezen manier om te toosten op het nieuwe jaar, om schrijvers en vertellers in de kijker te zetten en mensen samen te brengen rond cultuur en literatuur. Niet alleen fictie of non-fictie komt aan bod, maar ook muziek en poëzie.

Samenkomen in heel Vlaanderen en Brussel

Op 20 en 21 januari staat er in elke provincie wel iets boeiends op het programma. In Beveren komt Sien Eggers over het Reinaertverhaal vertellen. In Kampenhout wordt het een spannend literair ontbijt met misdaadauteur Toni Coppers. In Sint-Pieters-Woluwe ga je op zoek naar het verhaal achter de kunstenaar en zijn zelfportret. In Putte kan je mee komen klinken op een mooi cultureel 2024 en geniet je van een sfeervolle poëtische en muzikale voormiddag. In Denderhoutem brengt Closing Time je een selectie van de mooiste Vlaamse liederen. In Maaseik passeren veertien van Edith Piafs beste chansons de revue. In Kortrijk komt Anne Provoost langs, winnaar van onder andere de Gouden Uil, de LIBRIS Woutertje Pieterseprijs, ...

Benieuwd naar alle activiteiten die georganiseerd worden? Rep je dan snel naar onze website!
Meer informatie en het volledige programma vind je op www.toastliterair.be

Over Davidsfonds Cultuurnetwerk

Davidsfonds brengt volwassenen en kinderen bij elkaar die houden van cultuur. Samen beleven ze taal, geschiedenis, erfgoed en kunst in heel Vlaanderen en Brussel. Het hele jaar lang kun je bij ons terecht voor culturele activiteiten, toonaangevende cursussen, unieke cultuurreizen en meeslepende boeken. Davidsfonds wordt gedragen door enthousiaste vrijwilligers die kleine en grote culturele activiteiten organiseren in jouw buurt.

www.davidsfonds.be
www.facebook.com/davidsfondscultuurnetwerk
www.instagram.com/davidsfonds.cultuurnetwerk

Labels: Cultuurregio Thema | hoofdthema Thema | subthema Kunst & Cultuur Thema | subthema Mens & Maatschappij Thema | subthema Religie & Zingeving Thema | subthema Taal Vaste organisatie-brede koepelactiviteit